natalie.reismee.nl

Japanse dagen!

25 oktober 2008
Rond 11.30 uur liepen Akihiro en ik naar een hotspring. Echt heel dichtbij!! Gewoon zijn straat uitlopen. We zagen onderweg grote, gele spinnen!! Volgens Akihiro waren ze klein, want in de zomer zijn er spinnen zo groot als je hand te zien!! Wow!
Nog even naar een 'festival' geweest. Dat was ook erg dicht bij zijn huis. Er waren meer oudere mensen. Ik had nog japanse snacks geproefd. Een rijstbal met bonen erin en iets met aardappel! De snack met aardappel erin vond ik wel lekker!!
In de avond naar een ander lopend buffet geweest waarbij we weer zoveel pasta en pizzas mochten bestellen.

26 oktober 2008
Vandaag zijn we naar een internationale festival geweest!! Ik heb een kimono gedragen!! Erg mooi!! Een kimono zit wel erg strak om je lichaam. Ik had soms moeite met ademen haha. Een paar japanse vrouwen hadden mij aangekleed. Wat zijn de japanners toch gastvrij, lief en behulpzaam!! Op het festival stonden allemaal kraampjes die wat eten van verschillende landen verkochten. De sfeer was erg gezellig!! Akihiro wilt graag een engels sprekende vriend, maar dat die zijn bijna niet te vinden. Zelfs op de festival waren vrijwel geen buitenlanders. Er waren een paar amerikanen die engelse les geven, een paar koreanen en twee indische meiden.
Toen we thuis kwamen vroeg zijn vader of ik naar de buurvrouw wilde gaan. Hun buurvrouw wilde mij supergraag ontmoeten!! Soms voel ik me net een monument haha. Veel willen me zien en met me op de foto. De buurvrouw had nog nooit iemand uit Europa ontmoet. Ze was dolenthousiast om mij te zien!! Ze heeft me zelfs nog cadeautjes gegeven. Ik heb honderd keer dank je wel voor het komen gehoord in het japans. Echt geweldig hoe de mensen het waarderen dat je even langskomt. Heel veel japanners hebben nog nooit iemand uit Europa ontmoet..
In de avond stond er een heel diner klaar!! Sushi, salade, groente en nog een pan. In deze pan deden ze het vlees en de groenten. Het was echt superlekker!!

27 oktober 2008
Ik ben samen met Akihiro en zijn ouders naar de Aso vulkaan geweest.
Het was superkoud boven in de bergen!! We hadden wel twee uur door de bergen gereden voordat we bij de vulkaan aankwamen! Echt een mooie ervaring!!
Daarna nog een rondje op een paard gehobbeld in de bergen.
Daarna gingen we naar boerderijwinkels. Echt heel veel dingen wat met koeien te maken had.
De yoghurt was daar heerlijk!!
In de avond hadden we met zijn vieren bij een echt japans sushi restaurant gegeten!!
Als je binnenkomt zie je de vissen al. Die de gasten ook te eten krijgen.
Als je sushi bestelt gaan ze de sushi voor je neus klaarmaken. Je kiest dus welke, echt verse vis je wilt en dan wordt het klaargemaakt. Het was echt heerlijk!!!
----

Ik heb ook mijn hotel in Tokyo gereserveerd. Ik ga naar dezelfde hotel waar ik eerst verbleef.
Woensdagavond 29 oktober neem ik weer de bus naar Tokyo en dan kom ik donderdagochtend 30 oktober in Tokyo aan.

Ik zal morgen foto's plaatsen!!
Ik heb leuke foto's dat ik een kimono draag, de vulkaan en dan ook een echt japans sushi restaurant!!

Liefs, Natalie

Reacties

Reacties

Margreet

Ik kan niet wachten op de foto's!!

Wat een leuke dingen doe je toch allemaal, en dan zit ik hier in het koude, regenlandje :S

Andries

Heeej Natalie,

dat lijkt me een goed idee! Ik ben nu idd in Nieuw Zeeland, ga hierna naar Australie en Japan. Nog goede tips voor in Tokyo, en Kyoto? Goede hostels ed? Ik kan je genoeg vertellen over mijn reis...! Het is in ieder geval super gaaf!!! Vandaag ge sky-dived!!

Groetjes Andries

Ilona

Ik volg je reis met je mee! Echt leuke dingen en ik ben erg benieuwd naar je foto's, dus kom maar op!

Liefs, kus Ilona

johan

Je moet wel erg veel nieuw eten proberen zeker!

Maak je nog een foto van de grootste spin daar ? whehehe

Heb je nog veel last van smok of valt het daar wel mee ?

Fijne dagen/weken/maanden!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!