natalie.reismee.nl

Spanje

Hoi allemaal,

twee jaar geleden heb ik mijn laatste verhaal getikt via reismee. In deze twee jaar heb ik zeker niet stil gezeten. De landen waar ik geweest ben zal ik nog toevoegen op de kaart, maar ik zal mijn verhalen hierover niet vermelden.

Vorige week woensdag ben ik een nieuw reisje begonnen, (weer) naar Spanje. Zoals het nu er ook uitziet zal ik over een paar dagen in Portugal zijn. Mijn, niet zo lange, trip zal dus hoogstwaarschijnlijk naar Spanje en Portugal zijn.

Op dit moment bevind ik mij in Sevilla en is het zo´n 30 graden. Laat ik bij het begin beginnen...

Op woensdag 19 oktober vloog ik van Eindhoven naar Malaga. Aangezien ik pas rond 22 uur aankwam heb ik verder die dag geen bijzonder dingen gedaan. De volgende dag om had ik afgesproken met een Engelse jongen genaamd Tom, ontmoet in de bus van het vliegveld naar het centrum van Malaga. Deze dag zijn we naar het strand geweest, hebben we de stad Malaga verkend, heerlijk van de zon genoten en in de avond zijn we naar de Oktoberfest geweest. De volgende dag zijn we naar het plaatsje Nerja geweest. Het plaatsje Nerja is zo´n 55 km van Malaga vandaag. Het is een toeristisch plaatsje met mooie stranden waar wij vol van zon, zee en strand hebben genoten. Het uitzicht op het balkon van Europa is geweldig, dus daar hebben we heerlijk genoten van Italiaans ijs. Diezelfde avond was ik met een kroegentocht mee geweest. Tijdens deze kroegentocht ben ik Sonja tegen gekomen, een Nederlandse meid woonachtig in Eindhoven. De volgende dag zou het gaan regenen, dus dat vond ik een mooie dag om te gaan reizen.Ook Sonja had het idee om de volgende dag te gaan reizen, dus nodigde ik haar uit om samen te gaan reizen naar het plaatsje Ronda.

Het plaatsje Ronda bevindt zich midden in de bergen. Het heeft invloeden van de Lord of the Rings, het is gewoon prachtig. De volgende dag hadden we Ronda goed verkend, op de berg gelopen wat een mooi uitzicht gaf. Het weer was helaas nog steeds niet zonnig, maar die dag was het wel droog gebeleven. De volgende dag zou het weer goed gaan regen, dus het was weer tijd om een reisdag in te plannen. We hebben de trein van Ronda naar Algeciras genomen en vanaf Algeciras de bus naar Tarifa. Vanaf het busstation van Tarifa moesten we nog een paar minuten lopen naar ons hostel, dit was midden in een storm en we kwamen ook drijf en drijfnat aan. Ik had van te voren al besloten om op mijn slippers te gaan, want mijn schoenen zouden anders doorweekt zijn. In de laatste straat voordat we het hostel bereikte begaf mijn slipper het en werd deze meegevoerd met de stroming van het water midden op straat. Het was een komisch gezicht. Uiteindelijk heb ik mijn slipper terug gevangen en heb ik een foto laten maken doorweekte Natalie met een kapotte slipper... een moment wat weer niet snel vergeten zal worden. Achteraf natuurlijk weer goed gelachen om het weer en hoe mijn slipper weg ging in het water midden op straat.

Tarifa is het zuidelijkste puntje van Spanje, vanaf daar is het nog maar 14 km naar Marokko. Aangezien ik totaal geen behoefte heb om naar Marokko te gaan, heb ik dit dus ook niet gedaan. We hebben bij het strand gekeken naar vele mensen die aan het vliegeren en surfen waren.

De volgende dag, dinsdag, zijn we met de bus vertrokken naar Cadiz. Een vrij grote plaats en vermoedelijk de oudste stad van Europa, wat mij veel herinneringen gaf aan ongeveer 2 jaar geleden toen ik ook een tripje door Spanje had gemaakt. We hebben daar momenten van de zon genoten, maar het was ook zeker bewolkt. Aangezien deze plaats vrij groot was zijn we nog een volledige dag hier gebleven. Op donderdag 27 oktober zijn we vertrokken met de trein naar Sevilla. En hier ben ik op dit moment nog steeds. In het hostel hebben we een dakterras met zwembad, en aangezien het buiten rond de 30 graden is vermaak ik mij prima op het dakterras.

Maandagnacht vertrekt Sonja weer naar Nederland. Dus mijn idee is om maandag of dinsdag richting Huelva te gaan. Daar vandaan naar Albufeira en Lissabon. Het fijne weet ik er niet van... go with the flow! Heerlijk genieten van alle mooie belevenissen!!

Ik heb tot nu toe nog steeds geen foto´s van mijn camera op een computer gezet, dus op dit moment kan ik jullie alleen ´gelukkig´ maken met een verhaal. Wel heb ik een paar foto´s gemaakt met mijn telefoon, deze zal ik proberen te plaatsen.

Nog een heel fijn weekend allemaal.

Tot snel.

Liefs, Natalie

Reacties

Reacties

Lisa

:-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!