natalie.reismee.nl

20 en 21 oktober 2008

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie een beetje van lezen houden

Tongue out


20 oktober 2008
De busreis verliep goed en heb nog redelijk kunnen slapen. Na 14,5 uur kwam ik aan in in Fukuoka. Om 11 uur kwam ik aan en Akihiro stond al op mij te wachten. We deden mijn spullen in zijn auto en reden in een paar minuten naar Fukuoka Tenji. Hier zijn heel veel winkels en kan je geweldig shoppen. Daarna redden we naar Marinoa City. Hier hadden we een Japanse lunch. Wat mij erg opviel is dat je het eten gewoon slurpend in je mond mag doen. Het is normal aangezien ze geen mes gebruiken maar alleen chopsticks. Ik heb met een vork gegeten en het eten met chopsticks gaat me, wat ik jammer vind, nog niet goed af. Na het eten gingen we een reuzerad in. Wel 120 meter hoog en 1 van de hoogste van Japan. Het uitzicht was weer erg mooi. Er is daar ook een grote dierenwinkel. Je kan daar kleding voor je hond kopen in alle verschillende maten en kleuren. Dit geldt ook voor de halsbanden. Ik denk dat veel hondeneigenaren een hond hebben voor de show. Mode betekent veel voor Japanners. Bijna alle vrouwen lopen met hoge hakken en iedereen is netjes/goed gekleed. Zelfs in de bus waren de meiden in spiegeltjes aan het kijken en zichzelf aan het opmaken (plamuren!).
Daarna gingen we via de snelweg naar Kumamoto, dit is de stad waar Akihiro woont. Hij woont dan in Schichijyo van Kumamoto. De gehele stad is weer opgedeeld in kleine, hoe ga ik het noemen, dorpen/wijken. Hij woont in een leuk huis samen met zijn ouders en broer. Het uitzicht vanuit zijn kamer is landschap met veel bloemen.
Bij binnenkomst moet je je schoenen uittrekken. Akihiro zijn moeder had mijn bed opgemaakt en het zo plezierig mogelijk voor mij geprobeerd te maken. En het is haar goed gelukt!! Echt heel lief!! Mijn eerste indruk van de familie was dat ze erg gastvrij zijn. Na mijn spullen in de kamer gezet te hebben zijn Akihiro en ik zijn zijn stad gaan verkennen. Wat mij erg opviel is dat de winkels tot later open zijn dan in Nederland, dit blijkt dus omdat het allemaal 24uurs winkels zijn. Ze sluiten ook geen eendag in het jaar. Sommige wel alleen op nieuwjaarsdag. Rond 19 uur gingen we naar een Sushi bar en voor ongeveer 10 euro hadden we daar met zijn tweeen gegeten.

Voor het slapen gaan gingen we nog druiven eten. We kregen er een bakje bij. Ik dacht dat het bakje was bedoeld voor de pitjes, maar het waren pitloze druiven. Wat bleek nou?? Ze eten de velletjes van de druiven niet op en zaten mij gek aan te kijken omdat ik de hele druif aan het eten was haha. Dus dat was ook weer lachen!

21 oktober 2008
Akihiro zijn moeder maakte ons ontbijt klaaar. Een heel raar, maar wel erg lekker ontbijt. Pompoenensoep, yoghurt, broodje (met ei, bacon en mayonnaise) en een croissantje. Volgens mij eten ze smorgens rijst maar had ze dit special voor mij gemaakt. Daarna gingen we de stad Kumamoto in en ook de twee bekende kastelen van de stad. In de kasteel was er mooi uitzicht over de stad. Daarna gingen we naar een overdekt shoppingscentre. We hebben daar gelunched. Ik mocht kiezen dus toen koos ik toch echt weer voor een sushibar haha. We gingen daar een gamehal in, zoiets als Dooworld Almere. En daarna zijn we in een snoepwinkel geweest en hebben we Japanse snoep uitgezocht. In de avond een berg opgereden waar heel mooi uitzicht over de stad Kumamoto was, maar dan nu allemaal met lichtjes.


Gewoon wat dingetjes:
Wat mij al opviel in Tokyo is dat er ongeveer elke paar honderd meter een drinkmachine staat. Dit zie ik nu gewoon echt in elke stad of dorp waar ik ben!!
Voor ongeveer 1 euro kan je kiezen uit veel drankjes.

Dat alle Japanners voor elke maaltijd alleen maar rijst eten is zeker niet waar.
Ze houden ook echt van pasta en pizza! En sushi elke dag eten?? Akihiro eet het normaal maar ongeveer een keer in de maand.

Het weer: Vanaf dag 1 elke dag droog en rond de 28 graden.

Cool


Vandaag hebben we ook heel veel gedaan!! Maar ik weet alle plaatsnamen niet, dus dat typ ik de volgende keer!!

Nou lieve lezers, ik kan nu veel typen, maar dat zal straks vast anders worden wanneer ik weer in hostels verblijf.
Ik ga ook snel fotos plaatsen!

Liefs, Natalie

Reacties

Reacties

edwin

ga zo door en blijf ons schrijven en hou ons op de hoogte. ik zie het al helemaal voor me omdat wij er ook geweest zijn en de foto's die komen wel, maar stuur ze door als het kan

xx pa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!