natalie.reismee.nl

Begin van mijn reis

Met 1 backpack en een alle dagelijkse backpack vertrok ik naar Schiphol.
Mijn ouders, Angelique en Johan brachtten mij met de auto. Ilona kwam in haar lunchpauze ook naar Schiphol om mij gedag te zeggen. Nadat Ilona vertrokken was hebben we met zijn vijven wat gedronken op Schiphol. Daarna was het tijd om te vertrekken. Mijn moeder vond het, wat heel begrijpelijk is, niet makkelijk, maar ze moest me toch laten gaan. Vol goede moed en vertrouwen liep ik alleen door de paspoortcontrole. Nog even zwaaien naar mijn familie en weg was ik…

Toen ik bij mijn gate aankwam zag ik een supergrote KLM vliegtuig waarmee ik dus ook ging vliegen. Eenmaal in de KLM vliegtuig had ik mijn eerste teleurstelling, namelijk geen eigen beeldscherm. Dit betekende dus dat ik geen spelletjes kon spelen en eigen films kon kiezen. De vliegreis was verder goed verlopen.

Bij aankomst in Japan, Tokyo moest ik eerst naar de immigratiedienst. Daarna liep ik naar de bagageband en kon gelijk mijn backpack pakken. Ik werd gelukkig niet gecontroleerd. Dat zou anders niet fijn geweest zijn om al mijn spullen weer in en uit te moeten pakken.

Daarna had ik een treinkaartje gekocht tot de halte van mijn hostel. Ik moest 1 keer overstappen. Ik wist niet precies welke trein ik moest nemen, omdat de haltes in Japans waren afgebeeld en vroeg het aan een andere reiziger. Hij kon nauwelijks engels maar heeft mij heel goed geholpen.

Na een tijdje zoeken vond ik de hostel waar ik een bed gereserveerd had. Ik wist dat de check-in tijd 16 uur was, maar had niet verwacht dat het gebouw ook dicht zou zijn.Daar stond ik dan om 13 uur met al mijn spullen…
Ik ging op zoek naar een andere verblijfplaats en kwam na een paar minuten bij een hotel aan. Ik boekte een kamer voor 1 nacht en dat was maar ongeveer 20 euro. Ik kon kiezen uit een Japanse of Westerse kamer. Ik koos voor een single kamer. In deze kamer stond een bed, een tv en er was een plank opgehangen. Heel klein, maar meer heb ik niet nodig.
Toilet heren was boven en de dames toilet beneden. Douchen/Japans bad kon alleen op bepaalde uren. Dan waren eerst de vrouwen en dan de mannen. Je had ook twee voor ons normale douches en die konden elk uur van de dag door beide gebruikt worden.
Na mijn spullen in de kamer gezet te hebben en een douche genomen te hebben ben ik nog even de Tokyo Tower wezen bekijken. Ik was erg moe, dus ben daarna weer terug gegaan naar mijn kamer. Rond 18 uur viel ik in slaap en om 8.30 uur werd ik fijn wakker.

Bij het uitchecken ontmoetten ik een Franse jongen. Hij was al een aantal dagen in Tokyo en wilde wel de dagen samen met mij rondbrengen. Eerst hadden we mijn backpack in een kluis gedaan op de Tokyo Station. Daarna naar mijn busplaats gezocht, waar ik dezelfde avond de bus naar Fukuoka zou nemen. Na lang zoeken, een paar keer een andere kant opgestuurd te zijn, zou ik het waarschijnlijk moeten weten. Ik was er nog niet 100 procent zeker van, want zag niets van de busmaatschappij die ik dezelfde avond zou gaan nemen. Volgens een Japanse vrouw zouden die bussen alleen in de avond vertrekken en daarom kon ik niets van de busmaatschappij zien.
Nadat we klaar waren met zoeken heeft Sebastien zijn spullen nog op een andere station gebracht waar hij dezelfde avond ook een bus zou nemen.

Daarna gingen we naar Meji-Jingumae station. Daar was een straat met winkels wat heet de takeshita street. Het was daar erg druk, maar erg gezellig. Er was leuk muziek vanuit de winkels en je had er een aantal goede kledingwinkels zitten voor mij. Daarna, niet ver van de takeshita street, liepen we naar een park, wat volgens mij heet de golden path, waar er overall muziek was. Het was heel veel rock, maar het was erg gezellig. Jammer genoeg kon ik niet verder lopen in het park, want moest terug om mijn bus naar Fukuoka te zoeken en te nemen.

Om 20.30 uur vertrok mij bus, dus een uur van te voren begon ik te zoeken naar mijn bus. Om 19.50 uur had ik mijn bus nog niet gevonden. Ik vroeg het voor de laatste keer aan een andere buschaffeur en het bleek mijn bus en buschaffeur te zijn. De man met een gele hes aan, die ik de hele tijd zocht, ging toen ook pas klaar staan, dus vandaar dat ik hem ook niet kon vinden.

Reacties

Reacties

marjo.kramer@gmail.com

Lieverd geweldig wat je allemaal ziet en nog
gaat bekijken. Geniet er van. Wees voorzichtig.
Liefs mama

Celine

Heey meis,
Zo te zien heb je het erg naar je zin en zie je erg veel
Veel plezier
xxx

Margreet

Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!!

Veel plezier nog!!

Kus

Edwin

Hoi zo te zien heb je het goed voor elkaar en ga je nog een mooie tijd tegemoet geniet er van want je weet nooit of het er nog van komt later zulke mooie verre reizen
veel plezier en liefs van je vader xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!