natalie.reismee.nl

Amerika deel 3

Hallo allemaal, Enige tijd geleden dat ik een verhaal geschreven heb! Heb veel gezien en gereisd! Miami is leuk toeristenplaatsje en niet zo erg amerikaans als andere grote steden in de Verenigde Staten. Ik heb een leuke, warme tijd gehad en mis het soms nog wel. Het was gewoon erg relaxed! Na Miami was ik naar Baltimore gevlogen. Wat een verandering met het weer!! Het was ongeveer vijf graden toen ik aankwam!! Ik liep de dag ervoor nog in een rokje en in Baltimore liep ik met twee jassen, laarsen, handschoenen, etc! Baltimore staat bekend als een criminele stad, maar daar heb ik gelukkig niets van gemerkt. Het scheelt natuurlijk ook dat ik 's avonds weer niet alleen naar buiten ben gegaan. Het was een leuk hostel waar in verbleef. In het hostel heb ik drie meiden ontmoet. Een amerikaan en twee engelse meiden. We zijn samen de stad wezen verkennen. De stad ligt gezellig aan een haven! Ik kreeg echt het idee dat het een leuke sfeer zou hebben in de zomer. Leuke terrasjes enzo. We hebben met zijn vieren bij de cheesecake factory gekeken en dat was erg lekker! De amerikaan had een cheesesandwich met friet en een grote cola die ze dan nog gratis heeft mogen hervullen (zoals bijna overal in Amerika). De twee engelse meiden hadden een cake, omdat ze dat zo graag wilde proberen en dronken water. Ik had een kalkoensandwich, salade en soep. Ik wil hiermee zeggen dat ik duidelijk kon zien wie de amerikaan was haha!! Maar het is zeker niet zo dat elke amerikaan zo is!!! Dat moet ik echt toegeven!! Vanaf Baltimore was ik naar New York City gegaan met de bus. Ik had een nederlandse jongen, zijn naam is Bas ontmoet in Los Angeles en hij woont tot eind januari in NYC. Ik kon bij hem verblijven en dat was erg makkelijk, maar ook gezellig. Hij woont in de eastvillage en dat is na mijn mening en de mening van vele andere de leukste buurt van NYC. In de eastvillage zijn leuke bars en cafes te vinden. De gehele sfeer daar is erg gezellig. Bas heeft me New York laten zien! Erg handig, omdat ik niet goed zou weten waar ik precies heen had moeten gaan. En hij wist wel de leuke spots te vinden! We zijn met de ferry naar Staten Island geweest en daar vandaan kon ik goed het vrijheidsbeeld zien. Ik heb de brooklyn bridge gezien, naar Times Square geweest en ga zo maar door!! Het heeft ook lekker gesneeuwd in NYC!! Na NYC ben ik naar Washington gegaan! Omdat de nieuwe president het Witte Huis zou bedreden op 20 januari waren er al enige veranderingen in Washington. Er waren al genoeg openbare toiletten geplaatst, bij sommige gebouwen hekken, etc. Ook waren de prijzen van de hostels al goed verhoogd toen ik er was. En het zou nog alleen maar hoger worden. In Washington heb ik twee musea gezien, veel monumenten en natuurlijk ook het witte huis. Een mooie stad, aangezien het veel musea heeft. Nog veel musea zijn gratis, wat erg goed is, aangezien je er een hoop van kan leren! Washington is niet als andere steden met hoge gebouwen en dat maakt het wel bijzonder. Na Washington wou ik naar Philadelphia gaan, maar er was geen accomodatie in de stad meer te vidnen. Dit had al te maken met 'de dag 20 januari 2009'. Aangezien heel veel mensen op 20 januari in Washington wilde zijn. Washington was helemaal volgeboekt, dus mensen gingen naar plaatsen rondom Washington. Ik ben vanaf Washington terug naar NYC gegaan. Daar heb ik nog lekker gewinkeld!! Heb leuke kleren gekocht!! Heerlijk dat ik van mezelf mag winkelen, want vanaf Amerika naar Nederland mag ik twee bagagestukken meenemen! Dus daar kan ik mooi van genieten!! Ik ben ook nog naar een museum en Central Park geweest, want dat mocht zeker niet gemist worden!! Central park is erg groot en volgens mij erg relaxed in de zomer! Nu lag er nog sneeuw en er waren niet zoveel mensen te bekennen. New York City is echt een topstad. De skyline is supermooi en er wordt 24 uur per dag geleefd. Heerlijk! De metro was wel even wennen aan het begin, want het overstappen was soms niet zo makkelijk. Maar na een paar keer de metro gebruikt te hebben ging het al stukken beter!! Als ik ooit nog een overstap zou moeten maken in NYC, is het zeker leuk om eerst te gaan shoppen en gezelligheid op te gaan zoeken in NYC voordat ik weer een andere vliegtuig in zou gaan. Na New York City ben ik samen met Bas naar Boston gegaan. Toen we wegliepen vanaf zijn appartement was het -14 graden!! Waah koud!! Boston is een erg leuke stad!! Het sneeuwde weer!!! Yeah!! Heb leuke fotos gemaakt!! Oke, dit was het weer even!! Ik zal nu sneller een update plaatsen!! Jullie zijn weer op de hoogte!! Een dikke knuffel vanuit Amerika

Reacties

Reacties

Margreet

Heey!!

Ik ben benieuwd naar je foto's ;) Je hebt weer heel wat beleefd lees ik :D

Kus

marjo

Ja je hebt zeker weer veel gezien en gereisd!
Het doet mij denken aan lang geleden toen je
vader en ik ook naar Washington en New York
geweest waren. Wat fijn dat je al zoveel gezien hebt.
Reizen is fantastisch.
Dikke kus en een knuffel

ilona

Erg benieuwd naar je foto's.... naar je sms, naar je mail!

Kus!

Paul

Jaaaah, central park is idd super in de zomer.

Groetjes Paul

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!