natalie.reismee.nl

Amerika deel 1

Hoi allemaal!!

Inmiddels zit ik alweer in Amerika, San Diego!!! Super hier!!
Even weer wat updaten... Komt die dan!!

23 december 2008: 10 uur aangekomen op Los Angeles Airport. De service van New Zealand Airlines was weer goed!! Bij mijn aankomst zag ik een welkomstbord van de douanepersoneel. Eenmaal aangekomen bij de paspoortcontrole vond ik dat ze het bord echter weg mochten halen!! Wat een *piep*mensen!! De man van de paspoortcontrole was ongelofelijk gemeen en onbeschoft! Hier is een deel van ons gesprek.
Man: 'vier vingers'. Ik: 'Waar?? 'Huh??' . Man: 'Groen licht, vier vingers!!'. Ik: Zag nu pas het groene licht naast me. 'Oke'. Man: 'Duim'. Ik:'Oke'. man:'Andere hand, vier vingers'. Etc!!
En dan ook nog eens stomme vragen, nou ja stom, het waren gewoon dubbele vragen, om mij in de war proberen te maken. Ik voelde me wel een crimineel!! Bah!!
Na deze controle was er ook geen andere controle meer. Dan vraag ik me af waarom ze zo streng bij de controle proberen te zijn als de controle geen eens heel goed is na mijn idee!!
Ik had een vliegveld met veel speurhonden verwacht ofzo haha!! Stuart, een schotse jongen die ook bij mij in het vliegtuig zat, vond de andere man achter de balie bij de paspoortcontrole ook erg onbeschoft!! We hebben daarna nog lang op onze bagage moeten wachten!
Ik was naar mijn hostel in Santa Monica gegaan. Een schone hostel, maar jammer genoeg had het niet echt veel sfeer. De omgeving was echt heel leuk!! Het was op 2 minuten loopafstand van het strand waar ze ook baywatch filmde en vol met winkels en bars! Het weer was ook erg goed, want ik liep de hele dag zonder vest en eigenlijk vond ik het nog wel te warm!!

24 december 2008 kwam ik na een lange tijd zoeken eindelijk aan in Hollywood. Buschauffeurs sturen je expres een verkeerde kant op, receptie wilt je niet helpen en lokale mensen lopen gewoon door als je wat wilt vragen...
Hollywood is ongeveer een 50 minuten busrit vanaf Santa Monica. In Hollywood was het hostel van Stuart (USA hostels). Aangezien het mij zo lang deed om daar te komen was Stuart niet meer in zijn hostel te vinden. Ik moet eerlijk toegeven, op dit moment had ik echt een neiging om een vlucht naar huis te boeken!! Ik had echt een slecht beeld van Amerika.
Even later ontmoette ik zeven nederlandse jongens. We hebben een bbq gehad bij het hostel, zijn naar de kerk geweest en daarna zijn we bij de hostelbar gebleven! Was erg gezellig!!
Aangezien ik niet midden in de nacht naar huis ga in me eentje, ben ik in de USA hostel gebleven.

De volgende ochtend om 8 uur was ik opgestaan, zodat ik op tijd kon uitchecken in mijn hostel in Santa Monica. Rond 13 uur was ik weer terug in Hollywood. Ik had een tour gedaan langs huizen (kastelen??) van beroemde mensen. De bevery hills buurt is een voorbeeldvan de buurten waar ik heen ben geweest. In de avond ben ik uit eten geweest met de nederlandse jongens. Dat was onze kerstdiner :-) !! Was erg gezellig bij de thai! Daarna nog even wat wezen drinken in het hostel! Een erg aparte manier om kerst te vieren, maar zeker weer een leuke ervaring!!

De volgende dag, 26 december 2008 was ik wel blij dat ik Los Angeles kon verlaten. In Los Angeles is niet veel te doen, aangezien alles na mijn idee al heel slecht is geregeld met het openbaar vervoer. Ik ben samen met Stuartmet de bus naar San Diego gegaan! Mijn eerste indruk van San Diego was al erg goed!! Zelfs de mensen leken al veel aardiger dan in Los Angeles!! De hostel is in Ocean Beach, dus je raadt het al, lekker bij het strand! Het is een goed en goedkoop hostel! Superhostel gewoon!! De eerste avond kregen we gratis spaghetti bolognese en salade. En elke ochtend is er gratis ontbijt! We zijn dezelfde avond nog naar Gaslamp Quarter geweest, wat een erg leuke buurt is met winkels, bars en restaurants! 27 december 2008 zijn Stuart en ik naar Boboa Park geweest. Een erg leuke park met rozentuin, cactustuin, veel musea, fontein, etc. Daarna zijn we naar Little Italy geweest, wat een erg gepaste naam is. Het is Italie in een mini straatje! Gezellig, maar we waren er zo op uitgegekeken! In de avond hadden we de bus van San Diego naar Las Vegas geboekt.

28 december 2008, vandaag dus, heb ik een vlucht van Las Vegas naar Miami geboekt!! Hier ben ik erg enthousiast over!! Hihi!! Lekker warm ook daar!! Ook al is het hier nog steeds niet echt goed. Met een vest buiten lopen is goed te doen!! Mijn vlucht van Las Vegas naar Miami is op 1 januari 2009! Yeah!!
Na ons ontbijt en het boeken van mijn vlucht zijn we naar Mexico, Tijuana geweest. Dit was heel makkelijk te doen met het openbaar vervoer vanaf ons hostel! De grens in Mexico is dus een hele grote muur. Van Amerika naar Mexico was geen controle. Eenmaal aangkomen in Mexico, een korte wandeling om over de muur te komen, waren er stalletjes te vinden waar er allemaal verschillende soorte spullen werden verkocht. Vooral souvenirs. Daarna kwamen we dan in de winkelstraat, waar veel cafes en restaurants waren. De souvenirswinkels waren hier ook nog veel te vinden. De lokale mensen konden erg aandringerig zijn zodat je iets zou kopen, maar meestal hielden ze wel op als je gewoon nee bedankt zei. Ook was er daar gezellig muziek en het leek veel warmer te zijn dan in San Diego. Misschien ligt dat wel gewoon aan mij haha! Het was weer een goede ervaring!! Na een paar uur vertrokken we weer uit Mexico. De controle van Mexico naar Amerika was iets strenger, maar vond ik ook niet streng genoeg. Je moest je tas op een controleband doen, maar verder werd er niets gecontroleerd wat je in je zakken had enzo. Stuart had zijn tas niet op de band gedaan en mocht zelfs gewoon doorlopen... Weer een ervaring rijker.
We zijn daarna nog pizza wezen eten in San Diego, de Gaslamp Quarter.
En nu is het alweer avond en ben ik netjes mijn blog aan het schrijven!!

Ik vertrek morgen naar Las Vegas!! Heb er erg veel zin in!! We hebben net ook onze hotel geboekt in Las Vegas!! Hotels in Las Vegas zijn echt ongelofelijk goedkoop!!
Ik ga San Diego wel missen, want ik vind het echt een hele leuke stad!!

Ik hoop dat jullie ook een hele speciale kerst hadden. Ik zal mijn kerst in ieder geval nooit vergeten :)!!
Mijn indruk over Amerika is nu alweer stukken beter en snel een ticket naar huis boeken zit er zeker niet meer in dus hahahaha!!
Op naar Las Vegas en Miami baby!!
Ik wens jullie een super jaarwisseling en ik zal aan jullie denken!! Jullie vieren het negen uur eerder dan ik!!!!

PRETTIGE JAARWISSELING!!! Liefs, Natalie

Reacties

Reacties

Edwin

Ja dat is dus weer een ervaring rijker het is niet overal zonneschijn soms zijn er van die donkere wolken maar zoals je ziet daarachter schijnt weer de zon.

Marjo

Wat leuk heb je ook nog Mexico gezien. Echt super
leuk. Misschien hebben wij hetzelfde gezien als jou.
Dat wordt dus albums vergelijken.

Dikke knuffel

Margreet

Wat vervelend dat Amerika je in eerste instantie tegen viel. Gelukkig dat je het nu beter naar je zin hebt en dat je een maatje hebt gevonden om mee te reizen :) Ga nu Max aandacht geven, want het typen wordt steeds lastiger ;)

Kus

Ilona

Gelukkig en vooral gezond 2009 toegewenst!

Fijne jaarwisseling!

Liefs Ilona

Natalie

Albums gaan we zeker een keer erbij halen ouders!!

Margreet, maxie moet leren geduld te hebben haha!! Ze worden al echt groot aan de fotos te zien!!

Ilona, thanks!! Doe rustig aan en heel veel plezier met ze allen bij jou thuis.

xxx

marjo

Lieve Natalie een fantastische 2009
gewenst

Dikke knuffels en kusjes van je ouders

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!