natalie.reismee.nl

Nieuw Zeeland deel 6

Hallo mensen!!

Ik zal nog even over mijn laatste paar dagen in Nieuw Zeeland vertellen!!

19 december 2008 reden we weg van Queenstown.
We reden door naarMount Cook. De laatste 55 km noem ik de stampertjesweg!!
We hebben wel 200 konijnen onderweg gezien, als het er zelfs niet meer zijn!!!
Helaas niet allemaal levend gebleven.. details houd ik voor me...
Rond 12 uur 's nachts kwamen we aan in Mount Cook!!
De volgende dag werd ik wakker en er lag sneeuw!! Er viel zelfs nog sneeuw!!
We hebben een wandeling naar de blue lakes (wat inmiddels meer groen is) gemaakt en we hebben nog een andere wandeling gemaakt in Mount Cook. De tweede dag, 20 december 2008had ik een helikoptervlucht gepland staan!! 20 kilometer buiten het mini dorpje Mount Cook stapte ik een helicopter in!! Een helicoptervlucht van 30 minuten!! Na ongeveer 10 minuten landde ik op een gletcher, waar ik dus even in het sneeuw heb gespeeld!! Het sneeuw was tot mijn knieen! Echt supergaaf!! Vanaf de gletcher kon ik ook de Mount Cook (hoogste berg van Nieuw Zeeland) zien!! Een ervaring om weer niet te vergeten!!
We reden daarna naar Lake Tekapo!! De weg naar Lake Tekapo was weer ontzettend mooi!
Lake Tekapo, wat een geweldig meer!! Volgens Tim ook de meest gefotograveerde meer van Nieuw Zeeland! Als het windstil is, kan je demount cook inhet meer zien spiegelen!
De volgende dag, 22 december 2008 vertrokken we naar Christchurch. Waarwe (helaas) ook onze gehuurde auto terug moesten brengen!! In de avond zijn we nog wat wezen etenbij een turks restaurantje!!
23 december 2008 moest ik, ook dit is helaas, afscheid nemen van lieve Tim!!
Ik vertrok om 10 uur 's ochtends naar het vliegveld!!
Om 12.50 uur had ik hetvliegtuig naar Auckland.
Mijn vliegtuig vertrok om 19.15 uur van Auckland naar Los Angeles!!


Nieuw Zeeland: Een erg mooi land!!
Ik heb echt heel veel gezien in maar ongeveer 5 weken tijd!! Ik heb een supertijd gehad in Nieuw Zeeland!!
Jammer genoeg een possum doodgereden in Rotorura en dat was toch echt even schrikken.
Possums zijn trouwens wel lastposten voor de mensen!!
Activiteiten: Voor elk wat wils!!
Reizen: Een stuk goedkoper dan Nederland!! Voor een hostel betaald je maar ongeveer 11 euro per nacht!!
Landschap: Supermooi! Erg veel bergen en mooie zee!

Dit was mijn laatste verhaal over Nieuw Zeeland! Hoop dat jullie het met plezier gelezen hebben! Mijn volgende verhaal zal over de Verenigde Staten gaan!!

Knuffel, Natalie

Reacties

Reacties

marjo

Ik heb het zeker met plezier gelezen.
Je bent weer een ervaring rijker.
Nog veel plezier
Dikke kus

Danny

Toch geen lieve konijntjes doodgereden he :O

Linda

Hallo,

Leuk om het allemaal te lezen, en prachtige foto,s !
Kom nog zeker terug op je site.
Vind het super fijn dat je het zo naar je zin heb !

Ben benieuwd hoe je het in Amerika vind ?

Groetjes Linda

Ilona

Fijne jaarwisseling!
En een gelukkig en vooral gezond 2009 toegewenst!

Liefs Ilona

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!