natalie.reismee.nl

Nieuw Zeeland deel 5

Hallo allemaal!!

Dat is nu niet zo heel lang geleden!!
Ik heb even een vrije middag, maar dat vertel ik jullie later wel in mijn verhaal!!
Het is alweer bijna kerst, maar zo voelt dat echt niet voor me!!
Het blijft raar om kerstdecoratie te hebben als je gewoon in je korte broek loopt...
Ik heb gehoord dat het erg koud in Nederland is. Bah daar moet ik straks ook weer even aan wennen, want ik krijg nog wel een korte tijd koud weer als ik in Nederland ben (denk ik hihi)!
Ik heb vorig jaar ook geen winter in Nederland meegemaakt.... Heerlijk!!

Mijn afgelopen dagen:
13 december 2008 zijn we weggereden uit Punakaiki. Onze volgende overnachting was in Arhur's Pass. Onderweg kwamen we overstekende koeien tegen, dat blijf ik toch wel erg grappig vinden!
De weg naar Arhur's Pass was mooi, zoals eigenlijk nog vele andere wegen in Nieuw Zeeland ;)!
Arthur's Pass is een heel klein dorpje. Wel ongeveer 65 inwoners!! Mooi in de bergen!! In Arhur's Pass kan je mooie wandelingen maken!! Van een half uur tot wel uren lang!!

De volgende dag, 14 december 2008 hebben we een wandeling naar de waterval, the Punchbowls waterfall gemaakt. Een wandeling van een uur, dus dat was zeker heel goed te doen. Na zoveel wandelen, was een wandeling op een berg van een uur genoeg!! De waterval was erg mooi om te zien! Ik had toen nog nooit zo een hoge waterval gezien!! Deze waterval is namelijk 131 meter hoog! Rond 15 uur zijn we weer weggereden. Op naar Franz Josef!! We hadden daar een hostel voor twee nachten geboekt.

Die volgende dag, 15 december 2008zouden we met de helicopter op de Franz Josef Glacier landen en ook op de glacier lopen.. Een helihike! Dat leek me super!! Helaas het weer zat ons niet mee. Dezelfde dag kregen we te horen dat de helicoptervluchten niet doorgingen! De eerst komende dagen zouden de helicoptervluchten ook niet doorgaan.. jammer, want we konden niet een paar dagen wachten voor een helicoptervlucht met een hike erbij. Tim en ik hadden besloten om de volgende dag een half day hike te doen.

Het regende die dag, 16 december 2008weer erg hard (ook niet raar in een regenwoud), maar we hadden regenkleding aan!! Dus dat was voor de eerste paar uur wel erg lekker! Ook kregen we speciale schoenen aan en toen we het ijs opgingen kregen we ook spikes onder onze schoenen!! Ik ben erg blij dat ik deze half day trip gedaan heb, omdat het ijs echt mooi was! We hebben blauw ijs gezien!! We hebben dus ook op het ijs gelopen! Erg mooi!!! We konden niet heel veel foto's maken, omdat dan onze camera heel erg nat werd. Rond 16.30 uur reden we weer weg.. op naar Wanaka. Onderweg zagen we dat er een lawine was geweest, weer interessant voor mij, want dat had ik ook nog nooit gezien. Dus we hadden daar ook nog even foto's genomen!! Rond 22 uur kwamen we aan in Wanaka. Het weer was nog steeds met veel regen. We vroegen bij de receptie wat we konden doen en vrijwel alle activiteiten waren alleen maar te doen met goed weer. We besloten de volgende ochtend weer vroeg door te rijden.

De volgende ochtend, 17 december 2008 werden we wakker en tot onze verbazing was het wel goed weer! We hebben nog lekker rondgelopen in Wanaka en vooral bij het mooie meer!! In de middag reden we weer weg. Met onze volgende bestemming: Queenstown!! Hier hadden we een hostel voor twee nachten geboekt! Na ongeveer een uur rijden kwamen we aan in Queenstown. We hebben die middag lekker rondgelopen en bij het meer gezetten!! Gewoon een heerljk dagje! In de avond zijn we uitgeweest met mensen van het hostel.

De dag erna, 18 december 2008 was voor mij ook een relaxdagje en lekker uitgeslapen. Niets bijzonders gedaan!! Gewoon genoten!! In de avond hebben we een kroegentocht gedaan. Bij een bar kregen we een lootje. Als je nummer opgenoemd zou worden, dan zou je een voucher krijgen dat je gratis mag mee doen met een trip river boarding. En ja hoor, ik mocht gaan!! Haha!!

Vandaag, 19 december 2008 moesten we weer voor 10 uur uitchecken. We konden niet douchen, omdat er geen water was!! Geen water betekent dan ook geen doorspoelende toiletten haha, dat zal over een paar uur wel erg gaan stinken!! Er zijn werkzaamheden!! Ik had de river boarding bedrijf gebeld en normaal zou het 139 dollars kosten!! Om 14 uur stond ik ingepland. Tim en ik gingen eerst nog naar het bedrijf toe om te kijken wat het nou precies inhield.. en toen ik het filmpje zag, bedacht ik dat ik het niet leuk genoeg zou gaan vinden!! Ik heb mijn river boarding trip aan Tim gegeven!! Op dit moment is Tim nu een leuke trip aan het doen en zal hij over een paar uur weer verschijnen!! Ik hoop dat hij het hartstikke leuk gaat vinden, maar dat denk ik wel hoor!!!
We rijden vanavond na het eten gelijk door naar Mount Cook. Dus we komen daar midden in de nacht aan!!
Ik wil daar een helicoptervucht doen en we gaan daar nog zeker mooie wandelingen maken!!!
Ik denk dat jullie op deze manier weer mooie op de hoogte zijn!!!

Lieve allemaal, ik hoop dat het allemaal lukt met de voorbereidingen voor de kerst!!
Geniet van de kersttijd!!!


Heel veel liefs, Natalie

Reacties

Reacties

Ilona

Lieve nat,

Ik hoop dat jij ook een fijne en mooi kerst zal hebben.
Fijne kerstdagen!

Liefs Ilona

Tim

Hoi Natalie,
Ik heb ook een supertijd met jou gehad!
Echt gaaf wat me allemaal hebben meegemaakt.
De avonturen tijdens de wandelingen en met de auto.
Heel veel plezier met de rest van je reis en natuurlijk een fijne kerst en nieuwjaar!
liefs Tim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!