natalie.reismee.nl

Noorder eiland!

Op 3 december 2008 haalde Tim en ik de auto op in Auckland.
We hadden nog een nederlandse jongen, genaamd Hidde ontmoet en haalde hem ook op. We gingen al snel stoppen om onze eerste foto's te maken met onze kleine (vergeet niet, het is klein, maar hij doet het prima hah! Het brengt ons echt vanA tot B!! Hihi!) auto!!
Onze eerste overnachtiging was in Otorohanga. We hadden een klein huisje/hut met vier bedden erin. De eigenaar was ook erg aardig en gaf ons een aantal tips voor de volgende dag.
De volgende dag reden we naar de Waitomo Caves (http://www.waitomo.com/), dat was nog maar ongeveer 20 minuten rijden. We hadden daar twee grotten bezocht. De Glowworm cave en de Aranui Cave. De Aranui cave was een beetje onnodig omdat je alles al kon zien in de Glowworm cave!! Het was zeker mooi!! Vooral om alle glowworms te zien!!
We zijn daar ook bij grote konijnen (Angora Rabbits) geweest. Ze krijgen zoveel haren dat ze geschoren moesten worden. En dat konden wij dan zien. Ik vond het zielig om te zien aangezien het konijn uitgerekt werd, want anders konden ze hem niet goed scheren.
Maar als je erover nadenkt is het nog zieliger om hem niet te scheren, want hij zou doodgaan van de warmte!!
Die namiddag reden we weer verder. Onze volgende plaats was Rotorua. Toen ik aankwam in onze hostel zag ik Elizabeth!! Een meisje wat ik in de Bay of Islands (noord van Auckland) had ontmoet!! Hoe tavallig he? Tijdens onze avondeten ontmoette we een aantal mensen en zij vroegen of we ook meegingen naar de hot river in de avond. Dat klonk goed!! En dat deden we dus ook!!
Zo gezegd , zo gedaan, reden we met twee autos ongeveer 25 km uit Rotorua.
Op een gegeven moment een grindpad op en toen stond er een hek en we konden daar niet verder met de auto. We hadden de auto daar neergezet... echt donker brrr!! En we moesten nog een half uur lopen!! Toen we bij de hot river aankwamen zag je al stoom van de rivier afkomen, echt supergaaf!! We hoorde de waterval ook, maar konden het niet zien, want het was te donker. Een van de jongens had kaarsjes meegenomen, dus we hadden overal kaarsjes geplaatst!! Ook hadden we zaklampen en konden we soms de waterval zien. Niet zo heel duidelijk, aangezien er overal stoom van het water afkwam!!
We ging een paar stenen af en toen konden we de hot river in!! Echt heel stoer zo in het donker!!
Het was echteen superervaring, want inNederland kom je dit natuurlijk niet tegen!!
De rivier was soms gewoon echt te heet om in te zitten en dan moesten we er echteven in gaan staan!!
De volgende dag ging ik samen met Elizabethnaar een bos, de Redwoods en daar hebben we een wandeling gemaakt.
Die avond gingen we weer verder rijden, nu op naar Taupo!! Onderweg nog naar een mooie lookout geweest en daar nog leuke fotos gemaakt!!
Het stadje Taupo ligt mooi aan een meer en je kan daar weer genoeg activiteiten doen. Waar eigenlijk niet in Nieuw Zeeland??
Vanaf het stadje Taupo konden we ook de berg Ngauruhoe Summit zien die we de volgende dag zouden beklimmen.. na veel navraag vond ik het echt wel zo slim om bergschoenen, handschoenen, muts en thermo kleding te kopen voor de volgende dag!Zo gezegd, zo gedaan!!
Dezelfde namiddag reden we naar het national park. We gingen vroeg slapen, want de volgende dag moesten we 6 uur opstaan. Om 7.15 uur werden we met de bus opgehaald. Nu ging het echt gebeuren, we gingen de Tongariro Crossing (http://www.tongarirocrossing.org.nz/)lopen. De walk zou ongeveer7-8 uur duren!!
We werden om 16 uur weer opgepikt door de bus, als je dat niet haalt, moet je je eigen vervoer terug regelen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik bij het begin een paar keer gezegd hebdat ik het wilde opgeven en terug wilde gaan!! Tim en ik waren niet samen gaan lopen. Hij wilde nog een zijweg doen, dit betekent dat hij dat in een reuzetempo moest gaan lopen, als hij ook nog eens de bus van 16 uur wilde halen!! Ik daarentegen wilde gewoon rustig mijn hele crossing halen en niet ook nog eens de zijweg doen! 7-8 uur vond ik wel lang genoeg klinken. Ik liep samen met een andere jongen van het hostel, tevens ook onze kamergenoot.
Jullie kunnen dus wel begrijpen hoe blij ik was toen ik op het hoogste punt was gekomen, soms echt met handen en voeten!!! Op de berg was ook sneeuw te zien en we moesten soms ook in sneeuw lopen!! Geweldig!!! Daarna zagen we ook nog eens de meren in de bergen!! En daarvoor deed ik het!! Bij elk plaatje wat ik zag in een brochure zei ik dat ik dat zo graag wilde zien!! Bij de lakes hebben we een pauze van een half uur genomen en genoten we vanhet uitzicht!!
Toen we naar beneden liepen, of beter gezegd gleden (en ik ook een paar keer netjes was gevallen!!), kregen we soms ook een waterval te zien en we kregen ook nog een andergroot meer te zien. Na een tijd zagen we weer bomen en bloemen, dus dat betekende dat we al veel lager waren gekomen!!
Onze laatste stuk was door het bos en elke keer dacht ik 'nu ben ik er' , maar dan moest ik toch echt nog een stuk verder lopen!!
Het laatste stuk heb ik eruit gerend!! Geweldig!! Zoveel energie ik toen nog kon hebben!!
Met dank aan mijn nieuwe schoenen heb ik het goed gered

Wink
!!
Vandaag, 8 december 2008 reden we weg van het national park, op naar Wellington!!
Op dit moment zit ik in Wellington en mijn eerste indruk is goed!! Het ligt mooi aan water!!
Tim en ik gaan nu nog even ergens wat drinken om onze reis verder te vieren!!
Het zuider eiland gaan we nu eerst met zijn 2en doen en wie weet of we dan weer een 3e persoon tegenkomen!!
Ik vond het noorder eiland in ieder geval al echt mooi en wil eigenlijk nog heel veel zien!! Maarja ik kan natuurlijk niet alles zien!! Het zuider eiland gaat zeker leuk worden en ga ik zeker ook heel mooi vinden!! Tim en ik willen nog veel wandelingen maken haha!! Misschien de volgende keer een paar uur minder lang??
We hebben nog geen vaste plannen, maar weten wel al ongeveer wat we willen doen.
We vertrekken morgen of misschien overmorgen naar het zuidereiland via de Ferry.

Ik kan nu nog even geen fotos plaatsen, maar dat zal ik zeker snel doen!!

Knuffel Natalie

Reacties

Reacties

Danny

Cool Rotorua ben ik al vaker geweest en glowworm caves ook erg leuk :). Taupo herken ik ook haha allemaal plekken waar ik ook ben geweest al wat leuk. Die berg ben ik een stukje opgeweest toen ik heel jong was denk niet helemaal naar de top :P.

Roy

Klinkt weer leuk allemaal :) Hopelijk kan je snel wat foto's uploaden, ben benieuwd :)

Heel veel plezier in de rest van nieuw zeeland!

Ilona

Je hebt weer veel meegemaakt! Doe je goed!
Veel plezier en geniet ervan!

Kus ilona

marjo

Geweldig wat een mooi reis verhaal.


Dikke knuffel

Heidi & family

Hi! Leuk je reis te kunnen volgen. Lekker genieten, daar. Klinkt allemaal erg super! Hier in Zwitserland alles ok. Verbouwing achter de rug. Heerlijk met de feestdagen naar Nederland. Tot gauw, Heidi en de mannen

Tim

Hee Natalie, ja gaaf hier he! en wat een avonturen maken we mee! Deze reis in NW zal ik niet vergeten.
en we hebben nog even om de padvinders uit te hangen. :)
tot zo :d

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!