natalie.reismee.nl

Australie, Great Ocean Road en Melbourne

Hallo lieve mensen,

Vandaag is het alweer mijn laatste dag in Melbourne. Over het weer van de afgelopen dagen ga ik het maar niet te lang over hebben. Vanaf de dag dat ik in Melbourne aan was gekomen was het al vrij slecht weer. Ik zeg slecht, omdat ik goed weer verwachtte in Melbourne!! Elke dag was het rond de 20 graden. Ik heb veel regen gehad en soms ook nog eens hagel. Hoe erg he?? Maarja ik hoorde dat het in Nedrland is gaan sneeuwen, dus dan ben ik toch wel weer erg blij!!! Haha!!
Morgenochtend om 6.30 uur word ik opgehaald en dan ga ik naar het vliegveld. Op naar Nieuw Zeeland, Auckland.

Great Ocean Road:
De Great Ocean Road was erg mooi!!
Ik heb de fotos al op de site gezet.
Onze eerste overnachting was in Robe.
Hier had ik vorig jaar oudjaar gevierd en ik wist dat het heel mooi was! Dus vandaar dat ik dit nu ook had gekozen. Het is een klein dorpje waar australische mensen ook wel een vakantiehuisje hebben of huren. Je hebt daar de Long Beach en daar mag je met de auto op het strand rijden. Deze strand is 12 kilometer lang, dus je kan een eindje rijden met de auto op het strand! Het hostel was echt super!!! Het was een groot oud huis. Echt mooi gewoon! Vroeger was het een restaurant en het is ook een bed&breakfast geweest. Daarvoor was het ook nog iets anders, maar helaas ben ik vergeten voor wat dit gebouw gemaakt is...
Er was een grote loungeroom, bibliotheek en keuken. De kamers waren echt supergroot. Er stonden 7 stapelbedden in en zelfs toen was het nog ruim genoeg!!
De volgende dag gingen we weer door en we reden weer door allerlei plaatsen heen. Ook door Mt. Gambier! Mijn grootouders, moeder en oom hebben daar gewoond, dus dat vond ik wel leuk om te zien! Onze overnachting was in Warnabool. Hier sliepen we in een backpackers hotel wat ook erg leuk was! We hadden een soort appertement met zijn drieen. We hadden een eigen keuken, eettafel enzo! Ik denk dat het ook nog was bedoeld voor meer mensen, want er waren in totaal drie kamers, maar er kwamen gelukkig geen andere dus we hadden de gehele flat voor onszelf.
De volgende dag was het leukste gedeelte!! Great Ocean Road!!
De gehele Great Ocean Road hebben we in eendag gereden. Het was erg mooi om langs de kust te rijden, de golven te zien en natuurlijk alle mooie rotsen!
We hebben weer genoeg stops gemaakt en lekker genoten van onze trip!

Die avond kwamen we in Melbourne aan. We hadden nog geen hostel geboekt en veel waren al volgeboekt. Mijn eerste nacht in hostel was in de YHA hostel. In de YHA hostel ontmoette ik een nederlandse jongen, Tim. Toch vind ik het elke keer weer lekker om mijn eigen taal te kunnen spreken. Niet dat het engels slecht gaat, maar nederands blijft toch mijn moedertaal.
De volgende dag ben ik naar Nomads Industry hostel gegaan. Het hostel heeft een erg leuke bar. Ik heb daar een kamer met zes bedden en we hebben onze eigen badkamer & toilet.
In de avond ben ik samen met Tim naar de St. Kilda Beach gegaan. De st. Kilda Beach is gewoon in Melbourne en het is ongeveer 15 minuten met de tram vanaf het centrum. Bij de St. Kilda Beach hebben we pinquins gezien! Dat was echt een superervaring. Die beestjes lopen toch zo leuk! Hoe vaak krijg je nou in het wild pinquins te zien?? Echt super gewoon om pinquins in het wild te zien!! We zagen er wel rond de 20. Sommige wat dichterbij dan de andere!! Je mag bij pinquins geen fotos met flits maken, want dan verblind je ze. Ik heb een aantal fotos zonder flits gemaakt en je kan ze gelukkig wel zien!!
Ik ben verder nog naar de queen victoria markets en de melbourne museum geweest.
Ik ben met Ryan (Ausralische jongen, komt uit Sydney) en Tim een avond naar The Elephant (britisch bar) geweest. Ik ben een avond met Jas en Patricia (twee engelse meiden) naar The Elephant geweest en daarnanaar de Transportbar met de engelse meiden, Tim en twee duitse jongens. En dan de zaterdagavond naar de film Rocknrolla (saaaiiiii) met de twee engelse meiden, een engelse jongen en een schotse jongen. En daarna nog evenergens wat gaan drinken.

Het was zeker gezellig! En ik sluit australie weer af met een topherinnering!


Mijn planning: Morgen, maandag vlieg ik naar Auckland, Nieuw Zeeland. In Auckland veblijf ik twee nachten. 26 november in de ochtend word ik vanaf mijn hostel opgehaald met bus. Ik ga met de bus naar de Bay of Islands. Ik verblijf twee nachten in de Bay of Islands en dan ga ik weer terug naar Auckland.
2 december komt Tim aan in Auckland. Tim en ik hebben nu de planning om drie weken samendoor Nieuw Zeeland te reizen. Waarschijnlijk gaan we een auto voor drie weken huren. We willen de noorder eiland en het zuider eiland zien.
Ik heb er heel veel zin in!! En ga er vanuit dat het heel gezellig gaat worden!!

Dit was mijn verhaal voor vandaag!!

Groetjes, Natalie xx

Reacties

Reacties

Edwin

Wat een mooi verhaal.
En je zit niet stil, dat is goed anders zie je niets.
Je ontmoet wel steeds mensen met wie je uit kan gaan.
Zo ben je ook nooit alleen.

Ilona

Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!
Ga zo door!
Kus ilona

Margreet

Mag ik met je mee in je koffer :P

Danny

Leest weer lekker weg. Have fun in NZ super mooi land :)

marjo

Geweldig wat zie je veel. Geniet er maar lekker van.
Heel veel plezier in Nieuw Zeeland
Dikke Kus

Monique

Van zulke reis verhalen word je toch super jaloers. Leuk dat je bekende tegen komt van je vorige verblijf. Jammer dat het weer wat minder was, zeker omdat je in het lente/zomer seizoen daar zit.

Nog veel plezier, xxxx Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!