natalie.reismee.nl

Samenvatting/mening Japan!

Hallo lieve mensen!!

Dan is mijn reis in Japan alweer voorbij!!
Ik heb hier nog even wat dingen wat ik graag kwijt wil! Denk dat jullie van sommige dingen ook wel op gaan kijken of hetook grappig vinden!!


Samenvatting/mening over Japan
Ik vind het landschap van Japan erg mooi, aangezien ik van bergen houd. Ik heb voor het eerst vulkanen gezien. Mooi joh! Ik ben naar de meest actieve vulkaan van Japan geweest, de Aso vulkaan!!

De gastvrijheid van Japanners vind ik echt top!
Mijn ervaring is dat niets teveel is voor Japanners als het gaat om het helpen van een toerist, want ze willen maar al te graag hun land en cultuur laten zien!!

Bij veel/alle Japanners thuis mag je niet met schoenen binnen lopen. Je moet je schoenen uitdoen en meestal krijg je dan instappers die je moet aantrekken.
Ook bij veel restauranten moet je je schoenen uittrekken. Ook bij Akihiro op school moest ik mijn schoenen uittrekken toen wij het computerlokaal in gingen.
Dat vond ik dus niet echt geweldig, omdat:
1: Toen Akihiro net zijn schoenen aan had getrokken om weg te gaan bij hem thuis, kwam hij erachter dat hij nog iets was vergeten. Dit betekende dat hij niet snel heen en weer ging lopen naar zijn kamer, maar dat hij eerst zijn schoenen uit moest doen.
2: We moesten iets opzoeken op de computer in het computerlokaal. Zoiets zou normaal 1 minuut duren, maar nu moesten we eerst nog onze schoenen uitdoen en dan van die plastice instappers aandoen!!

Mode!! Waar praten we over?? De vrouwen dragen vrijwel altijd hoge hakken. Zelfs toen ik een berg op ging zag ik vrouwen met hoge hakken lopen. Ik zag ook heel vaak vrouwen op hakken lopen, maar het zag er niet uit omdat ze er gewoon echt niet op konden lopen!! Verschrikkelijk gewoon!! Waggel, waggel, waggel!! Noem je dat dan mode??
De vrouwen lopen met korte broekjes, rokjes en jurkjes. Het was 15 graden en je zag ze erin lopen!!
Zelfs kleine meisjes zag ik op hakken lopen. Nou, dat vind ik echt te ver gaan!! Zo een kind hoort in mijn ogen lekker in een zandbak te spelen en hoeft toch geen rekening te houden dat haar schoentjes vies worden??

In veel gevallen: De mannen betalen bijna alles voor de vrouw. De jongens krijgen geld vanhun ouders totdat ze uit huis zijn zodat zij voor andere meiden kunnen betalen.

In de niet toeristengedeelte, waar ik dus ook ben geweest bij Akirhio ben ik geen een Europeaan tegen gekomen. Zelfs niet op het internationale festival!
Ik heb wel een paar amerikanen gezien, want die waren engelse les aan het geven.
Veel kinderen keken mij heel raar aan, omdat ik er anders uitzie. Ze hebben nog nooit van hun leven een buitenlander van niet aziatisch afkomst gezien. Dit geldt ook voor veel oudere mensen!! Dit vond ik toch echt wel een ongelofelijke ervaring!! Mensen waren gewoon blij om me te zien en vonden me echt heel bijzonder!!

Bij veel trappen zijn de traptreden heel laag. Dit betekent dat 1 treed per keer nemen, ongemakkelijk loopt omdat ik langer ben dan de meeste Japanners. Maar als ik weer 2 treden ging nemen, dan was het toch net weer te hoog voor me! Lastig!!
Ik moest soms ook echt oppassen om een kamer in te stappen, want vaak moest ik bukken bij de ingang!! Het is mij zelf opgemerkt dat de stoelen lager zijn dan in Nederland!!

Prijzen vond ik gewoon normaal of zelfs laag in Tokyo.
Buiten Tokyo is het echtveel goedkoper dan in Tokyo!!
Voor de Japanners is het wel heel duur om in Tokyo te wonen!

Ik wil zeker nog een keer naar Japan gaan!!
Ik wil dan graag nog naar Kyoto, de Buddha Daihutsa (en de omgeving daar) en nog veel andere plaatsen. Er zijn genoeg bussen die van de ene plaats naar de andere plaats rijden!!

Ben benieuwd wat jullie van sommige situaties vinden!!

Dikke knuffel van Natalie

Reacties

Reacties

Margreet

Wat een leuke samenvatting heb je geschreven!

Leuk dat je je zo hebt vermaakt. Ga zo kijken naar je foto's dan krijg ik er een beter beeld van. Het lijkt mij ook wel een land waar je geweest moet zijn!

Kus

Danny

Die gastvrijheid doet het hem ik ga er ook een keer heen ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!