natalie.reismee.nl

Mijn laatste dagen in Japan!

Hallo allemaal!!

Ik hoop dat alles goed gaat in Nederland!!
Hier in ieder geval wel!!
Wou dat de tijd wat langzamer kon gaan!!

Hier dus info over mijn laatste dagen:

3november 2008
Ik heb looproutes gelopen die in mijn brochures staan. Het was zeker de moeite waard!!
Toeristisch was het zeker niet, want heb daar geen toeristen gezien!! Eerst naar de heilige plaats Tomioka Hachimangu geweest waar mensen aan het bidden waren. Daarna naar de Hachimanbashi bridge, de oudste stalen brug in de stad, geweest. Daarna was het tijd om te lunchen, dus sushi ging er weer in hoor!!! Was lekker!!
Daarna naar de Fukagawa Fudodo Temple gelopen. Er waren binnen mensen op hun hurken. Voor deze mensen was een man vuur aan het maken en er waren mannen aan het trommelen. Had graag uitleg gehad zodat ik meer over de Japanse cultuur kan leren, maar er waren geen engelse teksten te vinden.
Daarna door Etchujma park gelopen. Daar had ik een mooi uitzicht op verschillende bruggen en hoge gebouwen langs het water. Ik heb daar lekker langs het water (kanaal Harumi) gelopen. Daarna naar de metro gelopen via Ninshinka Dorie Shopping Street (wordt ook de Monja Street genoemd). Er waren hier veel traditionele Japanse restaurantjes te vinden waar je dus ook op de grond moet zitten.

4 november 2008
Vroeg opgestaan!! Naar Hakone geweest met de bedoeling ook de Mt. Fuji (hoogste berg van Japan) te bezichtigen. Deze berg kan je alleen zien als het niet bewolkt is, dus op de goede gok ben ik naar Hakone gegaan.
Hakone is echt een heel mooi gebied en zou er makkelijk nog een keer een paar dagen kunnen verblijven. Hakone heeft een mooi landschap, mooie parken en ook veel hotsprings!!
Ik ben daar met de bus, boot, kabelbaan, kabeltrein en met de trein het gebied gaan verkennen! Vooral op de kabelbaan had ik mooi uitzicht. Ik heb weer een vulkaan gezien en het stonk ook weer! Op de kabelbaan zat ik op 1044 meter boven sea level.
Helaas de Mt. Fuji niet kunnen zien door de bewolking!!
Ik ben daar ook naar de Glora park geweest waar je bloemen en een fontein kon bewonderen. Verder had je er een theehuis en nog wat andere dingen.

In de avond ontmoette ik een Nederlandse man in het hotel. We hoorde over een 24 uurs festival wat om precies om 0:00 uur zou beginnen die nacht. We zijn er samen hotelmanager bobby en zijn neefje Kenji (half Japans, half Amerikaans) heen geweest.
Het was een traditioneel Japans festival wat elk jaar plaatsvindt. Je kon overal een stok met Japanse versiering (tja, helaas weet ik dus niet hoe het heet!! Zou het graag willen weten!! Dus ga het nog wel eens een keer navragen!!) kopen. Hoe groter de stok hoe meer waarde/geluk in je werk/bedrijf je gaat krijgen het aankomende jaar. Dit is dus vooral voor de zakenmensen bedoeld. Voor de rest waren er veel eettentjes te vinden. Dus de Japanners gingen eten, drinken en los! Daarna zijn we (ik, nederlandse man, Kenji en twee duitsers) naar een cafe gegaan. Het was dus een gezellige nacht!!

5 november 2008
Helaas, helaas, helaas!! Mijn laatste dag in Japan!!
Om 10.30 uur had ik met Kenji afgesproken. Hij heeft me nog een aantal dingen laten zien en me dus nog een beetje een rondleiding geggeven. Er is gewoon een klein winkelcentrum achter het station Minami Senjuen dat is op ongeveer 10 minuten loopafstand van het hotel!! Dat wist ik helemaal niet!!! We hebben daar nog Sushi gegeten. Mijn laatste keer Sushi in Japan voor het jaar 2008. We hadden een gezellige, maar een leerzame dag, want ik weet nu nog meer over de Japanse cultuur.
We hebben afgesproken om elkaar weer te zien in (de buurt van) San Fransisco, aangezien hij daar woont.
Om 14 uur ben ik wegegaan bij het hotel.
Om 18.30 uur zat ik in het vliegtuig, maar we moesten nog een uur wachten tot we konden vertrekken!

Ik zie jullie reacties wel weer tegemoet

Laughing
!!

Liefs, Natalie

Reacties

Reacties

Margreet

Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad in Japan!!

Danny

Ik krijg honger van al die sushi praat.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!