natalie.reismee.nl

De eerste twee weken!!

Het is alweer twee weken geleden dat ik gedag zei op Schiphol!

Vrijdagavond 22 mei 2009 kwam ik aan op Valencia vliegveld. Nu begon het echt: Het spaanse leven! En dit keer niet alleen, maar samen met Roy.
Zaterdagavond hadden we een bbq/verjaardagsfeestje.
Zondagochtend om 6 uur stonden wij op! Onze trip naar Alicante en Mallorca begon!! Om 7.10 uur stapten wij uit bij Metrostation Xativa. Daarnaast is het treinstation gevestigd. Onze trein naar Alicante zou om 7.34 uur gaan vanaf treinstation Xativa. Mooi op tijd dachten wij. Wij lopen naar het loket. En met handen en voetentaal kwamen wij erachter dat het treinstation geen Xativa heet, maar Valencia Noord. Het Xativa treinstation is een half uur verder, dit betekent dat wij net de trein hebben gemist, want die kwam dus 7.04 uur!!
Hoe gek, want het metrostation heet wel Xativa! En het zit naast elkaar!!
De volgende trein die we konden nemen was om 13.15 uur, maar deze was dubbel zo duur. De trein die wij wilden nemen kwam weer om 15.15 uur, dus we zijn weer naar de flat gegaan en hebben nog even geslapen. En rond 14 uur zijn we weer weggegaan. Rond 18 uur kwamen wij aan in onze hostel in Alicante. Een simpele kamer en hostel, maar voor de rest goed. Daarna zijn wij gelijk naar het kasteel gegaan. Dit was van beneden naar boven op het kasteel ongeveer 25 minuten opwaarts lopen. Het uitzicht was erg mooi! Dus foto's zijn weer genomen hoor!! Ik verbaas me telkens weer over hoe laag ‘ hekken' zijn in Spanje. Op het kasteel was er een verhoging tot misschien kniehoogte, met gemak kon je daar dus vanaf vallen!! In de avond zijn we nog gezellig uit eten geweest, het eten gebeurt namelijk echt pas na 21 uur. De volgende dag rond 16.30 uur kwamen we aan in Mallorca. We werden opgehaald door een busje die ons naar de autoverhuur bracht. We zouden een Ford Focus meekrijgen, maar dat is een Peugeot 308 Station Wagon geworden. Grote auto! Lekker veel ruimte! We reden naar het stadje Arenal, waar we ook verbleven voor een nacht. Toeristisch stadje, waar in het hoogseizoen veel gefeest zal worden! Aan het strand, leuke boulevard, toeristische winkeltjes en restaurantjes. Ons hotel was op een goede locatie, niet ver van het strand, eigen badkamer en de volgende dag hadden we een ontbijt.
De volgende dag, alweer dinsdag, reden we zo goed als mogelijk langs de kust. Met als eindbestemming Cala d'or/Cala Ferrara, waar we ons appartement hadden geboekt. Onderweg nog gestopt in stadjes en langs de kust. Ons appartement was groot!! Woonkamer, slaapkamer, badkamer en grote keuken!! We hadden het zwembad naast ons deur! Helemaal alleen hebben we daarvan kunnen genieten J!We zijn even in Cala d'or geweest. Niet lang, want het was zo rustig. Ik was er drie jaar geleden al geweest, maar toen was het druk, in deze tijd was het heel rustig! We hebben daar nog wel lekker gegeten. Roy kon daar genieten van zijn broodje kroket die hij al enige tijd niet meer gegeten had!
In de avond reden we verder naar het noorden via de kust! We hadden daar afgesproken met een oud vriendinnetje van mij (zij is drie jaar geleden naar Mallorca verhuisd) en haar vriend. Met zijn vieren zijn we wat wezen drinken en eten in Cala Millor. De volgende dag zijn we naar de hoofdstad Palma gegaan. Wat een verschil met de andere plaatsjes! Palma ziet er niet zo toeristisch uit en heeft mooie gebouwen en een kasteel. Laat in de middag vlogen we weer terug naar Alicante.
Een erg leuk tripje dus!!
De volgende dag kregen we al bezoek. Mark (vriend van Roy) en Sabrina kwamen langs. Zij zijn hier van donderdag tot en met dinsdag geweest. We zijn vaak uit eten geweest , zijn gezellig wezen stappen, naar het strand geweest en nog wat toeristische dingen gedaan hier. Ik ben bij het hostel langs geweest waar ik al enige tijd contact mee heb, het is nog erg rustig, dus er is nog geen werk voor mij. Ook ben ik bij een school geweest waar ze spaanse lessen geven. Ik zit eraan te denken om naar een avondklas te gaan. Overdag vind ik het wel erg warm en de avondklas is twee keer in de week en niet elke dag.
Als ik hier geen werk kan vinden (die kans is namelijk groot) ga ik me gewoon vermaken als een lange vakantie!! Moet vast lukken! Een keertje een paar weken niet werken is natuurlijk ook niet erg!! Alleen wel erg wennen voor mij! En spaans, begin gewoon met veel zelfstudie!!
Ik zie wel hoe het allemaal loopt!

23 tot en met 25 juni gaan wij naar Madrid!!
En 26 juni komt mijn vriendin Manon alweer langs!!
14 tot en met 17 juli gaan wij weer naar Mallorca!!

Nou dit waren mijn eerste twee weken!!

Ik zal straks ook nog mijn foto's toevoegen!!

Liefs, Natalie

Reacties

Reacties

marjo

Alweer heel wat beleeft in twee weken ga zo door!
Geniet van alles.
Dikke kus en een knuffel.

Margreet

Zo te horen vermaak je je wel!! Mooi zo om te lezen!

Ilona

Ja, zeker goed om te horen dat alles goed gaat en dat je je vermaakt!

Kus ilona

Jermaine Mohamad

beste Natalie en ook roy heh

Ik heb net je leuk ervaring en fotos van spanje gelezen en bekeken.
Niet anders te zeggen dan WOW.
Het leuke is dat ik volgend maand die richting rij met de familie.
Ik ben intussen ook net terug van suriname waar ik ook een leuke tijd onder een warm weertje heb doorgebracht.En nu weer leller tegen aan in de sportschool waar ik je weer snel hoop te zien.

Ik zou als laatse zeggen om maar door te gaan van genieten omdat het ook het belangrijkste is in mijn ogen want een goed mens dat ben je al.

Tot snel dan maar

Jermaine

Jermaine Mohamad

beste Natalie en ook roy heh

Ik heb net je leuk ervaring en fotos van spanje gelezen en bekeken.
Niet anders te zeggen dan WOW.
Het leuke is dat ik volgend maand die richting rij met de familie.
Ik ben intussen ook net terug van suriname waar ik ook een leuke tijd onder een warm weertje heb doorgebracht.En nu weer leller tegen aan in de sportschool waar ik je weer snel hoop te zien.

Ik zou als laatse zeggen om maar door te gaan van genieten omdat het ook het belangrijkste is in mijn ogen want een goed mens dat ben je al.

Tot snel dan maar

Jermaine

Jermaine Mohamad

beste Natalie en ook roy heh

Ik heb net je leuk ervaring en fotos van spanje gelezen en bekeken.
Niet anders te zeggen dan WOW.
Het leuke is dat ik volgend maand die richting rij met de familie.
Ik ben intussen ook net terug van suriname waar ik ook een leuke tijd onder een warm weertje heb doorgebracht.En nu weer leller tegen aan in de sportschool waar ik je weer snel hoop te zien.

Ik zou als laatse zeggen om maar door te gaan van genieten omdat het ook het belangrijkste is in mijn ogen want een goed mens dat ben je al.

Tot snel dan maar

Jermaine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!