natalie.reismee.nl

Portugal

Hoi allemaal,

Mijn laatste verhaal eindigde bij Sevilla. Op dat moment wist ik dat het de aankomende dagen niet zo heel zonnig en vaak regenachtig zou zijn in Portugal. Op maandagavond heb ik afscheid genomen van Sonja, zij ging weer terug naar Nederland. Op dinsdag 1 november heb ik de bus naar Lagos, Portugal genomen. De bus heeft stops gemaakt in een paar bekende plaatsen, maar deze plaatsen heb ik dus niet bezichtigd. Ik had eerder vernomen dat de Algarve heel mooi zou zijn en ik kan dit alleen maar positief bevestigen. Ik kan iedereen ook echt aanraden om naar de Algarve te gaan! Wisten jullie trouwens allemaal dat Portugal tijdsverschil heeft met Nederland? Portugal loopt een uur achter.

Ik kwam 's avonds laat aan in Lagos, dus die dag heb ik niet veel meer gedaan. Ik zat in een youth hostel en het was daar echt heel rustig. Die avond had ik geen gast gezien. Ik had een gedeelde kamer voor vier personen, maar ik sliep hier alleen. Geen probleem natuurlijk, want ik vond het eerder lekker aangezien ik op deze manier even alle drukte van de afgelopen weken kon verwerken en tot rust kon komen! Voor het hostel betaalde ik 9,35 euro inclusief ontbijt. Voor de andere hostels betaalde ik gemiddeld zo'n 12 euro inclusief ontbijt. Dit was mijn goedkopste hostel in Spanje en Portugal. En de volgende ochtend stond er het lekkerste ontbijtbuffet van alle hostels klaar!! Ik had weer genoeg energie gegeten, dus ik ging Lagos verkennen. Het stadje is toeristisch, maar aangezien het laagseizoen is zijn er maar weinig toeristen te vinden. Vanuit het stadje loop je zo richting de haven en het strand. Ontzettend mooi om het strand en de rotsen te zien!

1 ding is zeker: ik wil een keer een roadtrip door de Algarve maken. Vandaar dat ik daar niet langer gebleven ben. Het is daar veel makkelijker om met de auto/camper de Algarve te verkennen. Dat is dan ook zeker een van mijn toekomstige reisplannen!

De volgende dag heb ik de bus naar Lissabon genomen. Een stad weer aan de zee, maar nu op de bergen en dus met een geweldig uitzicht.. keer op keer! Hier heb ik weer de stad verkend en ben ik ook meegeweest met een kroegentocht. Ik zat in een gezellig hostel, zoals eigenlijk elke Oasis hostel waar ik in heb gezeten. Oasis zit in Spanje en Portugal, een aanrader voor iedereen die hier gaat backpacken of low budget gaat reizen!

Hier heb ik besloten om 6 dagen eerder naar huis te gaan dat in eerste instantie gepland. Ik had namelijk twee vluchten geboekt. Een vlucht vanaf Malaga (dan zou ik 4 weken weg zijn geweest) en een vlucht vanaf Madrid (dan zou ik 3 weken weg zijn geweest). Dus ik zou de vlucht vanaf Madrid nemen. Op het moment dat ik dit besloot had ik alles gedaan wat ik wilde! Ik wilde namelijk even weg uit Nederland, van de zon genieten en heel graag een keer naar Portugal.

Na twee nachten Lissabon ben ik doorgegaan naar Porto. Weer zo een mooie stad. Vanaf nu zeg ik echt 'Portugal is geweldig mooi!!' Hier ben ik heel toevallig een groepje Amerikaanse studenten tegen gekomen waar ik in Lissabon ook mee heb opgetrokken. In Porto heb ik denk ik de meeste kilometers gelopen van alle plaatsen van de afgelopen weken. Ik verbleef 1 nacht in Porto. De volgende dag had ik nog tot 20 uur om van Porto te genieten. Om 20:30 uur vertrok mijn bus naar Madrid.

Ik had een hele dag in Madrid. Ik ben al een keer eerder in Madrid geweest, dus had geen behoefte om langer te blijven. En al helemaal niet aangezien ik weet dat ik met oudjaar ook al een paar dagen in Madrid ben ;) Na een nacht in Madrid ben ik de volgende ochtend met de metro naar het vliegveld gegaan. Op naar Nederland!

Op het vliegveld van Eindhoven werd ik als verrassing opgehaald door mijn lieverd! Echt iets wat ik totaal niet had verwacht! Eenmaal in de auto had hij nog een verrassing: een nachtje in een hotel in het centrum van Eindhoven! Ik voelde me reuze gelukkig! En wat een luxe, want na alle hostels was een hotel echt super de luxe!!

Reacties

Reacties

Lisa

:-)

Jake

Hee nat! Het reizen gaat door lees ik! Gaaf hoor. Madrid oud en nieuw zeker doen ja. Heb ik ook gedaan en is super. Wel flesje meenemen om in te kunnen plassen. ;) Want sooo je kwam er door de drukte niet uit. Ik zit in thailand nu. Ook 3 weken ff eruit. Heerlijk. Spreek je maybe ooit nog eens en keep the traveling alive! X

Ik

Hey Jake, leuk van je te horen! Dan wens ik je heel veel plezier in het mooie Thailand!! 3 weken is een mooie tijd voor Thailand.. En same for you: keep the traveling alive ;)! XXX

Angelique

Leuk om te lezen! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!